Rolul fibrelor în alimentația de zi cu zi

by in Alimentatie sanatoasa, Ce mâncăm, Sfaturile doctorului 26/02/2020

Știai că un consum suficient de fibre te poate ajuta să menții sănătatea tractului tău digestiv, să-ți păstrezi greutatea și să scazi riscul de apariție al anumitor tipuri de cancer (precum cancerul de colon sau cel rectal), al bolilor de inimă și al dibabetului zaharat?

Iată câteva sfaturi pentru a-ți crește aportul zilnic de fibre :

– Consumă cât mai multe cereale integrale. Sunt sănătoase și foarte bogate în fibre. Poți să optezi pentru fulgi de ovăz, orz, secară, hrișcă, sau quinoa.

– Alege pâinea, pastele și orezul integral, în locul celor albe. Vin cu un aport de fibre semnificativ mai mare și păstrează pentru mult mai mult timp senzația de satietate. De asemenea, și orezul basmati sau cel sălbatic sunt o alternativă foarte bună.

– Adaugă în meniul tău zilnic leguminoase. Pe lângă faptul că au un conținut crescut de fibre și proteine, acestea sunt bogate în potasiu, magneziu și fier. Poți opta pentru linte, mazare, năut, fasole boabe sau porumb.

– Oleaginoasele sunt și ele o sursă importantă de fibre. Printre acestea se numără : semințele, nucile, alunele, fisticul, migdalele sau caju-ul. Poți sa le consumi ca atare sau în salate.

4 Comments
  1. Lovely Webpage, Keep up the very good work. Thanks.

  2. I enjoy the knowledge on your web sites. Appreciate it.

  3. Really desired to mention I am thankful that i came upon your site.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *